technologyA

علم و فناوری

technologyA

علم و فناوری

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 ابتدا باید به صفحه اصلی فیس‌بوک رفته و بالای صفحه سمت راست ۲ کادر مستطیل شکل برای وارد کردن ایمیل و پسورد وجود دارد. حال اگر نمی توانید وارد شوید بر روی پیوند گذارواژه تان را فراموش کرده اید ؟ کلیک کنید

 

در مرحله بعدی فیس بوک از ۲ راه برای بازیابی پسورد قرار داده است.

روش اول وارد کردن ایمیل، شماره تماسی که کد فعال سازی ارسال شده است و یوزری که در اکانت از آن استفاده می کنید و روش دوم نام و نام کاربری یکی از دوستان پروفایلتان می باشد. اگر روش اول را انتخاب کردید اینگونه عمل کنید.

 

شما ایمیل خودتان را وارد کنید.

 

در مرحله بعدی حساب کاربری شما مورد بررسی قرار گیرد و دو روش برای ریست کردن پسورد به شما نمایش داده می شود روش اول استفاده از اکانت حساب کاربری وب میل می باشد و روش دوم ارسال پسورد بازیابی از طرف فیس بوک به ایمیل وارد شده. من روش دوم را انتخاب میکنم.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

 

۱- تقویم Persian Calendar:

این اپلیکیشن کاربردی بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ کاربر فعال دارد. شما نیز می توانید اتقویم  را به رایگان دانلود و کنید یکی از مزیت های این برنامه حجم کم آن است (حدود ۲٫۳ مگابایت). ضمناً قابل نصب بر روی گوشی های اندرویدی ورژن ۴ به بالا می باشد. توجه داشته باشید که نوار اطلاع رسانی دائم تاریخ را می توان به راحتی از اولویت بندی غیر فعال کرد. همچنین دارای یک افزونه DashClock و بازیکن Athan اختیاری است. Persian Calendar یک تقویم شمسی برای اندروید کم حجم با امکانات عالی است. از جمله امکانات این تقویم می توان به نمایش مناسبت ها ، امکان تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و برعکس و همچنین دارا بودن تقویم میلادی و قمری را نام برد.

ویژگی های کلیدی این برنامه:

  • قابلیت پخش اذان
  • دسترسی به TalkBack برنامه
  • نمایش بهتر از رویداد تکراری در تقویم
  • اضافه کردن یک ابزار سطح بندی به قطب نما
  • امکان تغییر سفارش و نمایش تم ها و تنظیمات برنامه
  • امکان مشاهده نام روز یا ماه و سال اگر از تنظیمات فعال شود

۲- تقویم BadeSaba Persian Calendar:

تقویم باد صبا ۱۳ مگابایت حجم دارد و در گوشی های اندرویدی ۴ به بالا قابل نصب است. این برنامه همراه با ویجت اختصاصی و جذاب برای نمازگزاران است. تقویم این اپلیکیشن بدون محدودیت زمانی بوده و قابلیت دریافت اطلاعیه های مرتبط با مناسبت های روز را دارد. تاکنون نسخه های مختلفی از برنامه تقویم بادصبا منتشر شده و همچنان نیز در حال توسعه مداوم می باشد. این برنامه همراه با ویجت اختصاصی و جذاب برای نمازگزاران است.

قابلیت های برنامه باد صبا:

  • مجهز به قبله نما
  • امکان پخش اذان بصورت روزانه
  • ارائه شرح اعمال و ادعیه مرتبط با هر روز
  • قابلیت درج یادداشت و یادآوری برای هر روز
  • قابلیت سفارشی سازی و تعویض رنگ پوسته
  • امکان دانلود و انتخاب موذن دلخواه جهت پخش اذان

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

 گام ۱- برای این منظور کافیست وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings در آیفون شوید.

گام ۲- از بین گزینه های پنجره Settings گزینه General را انتخاب کنید.
گام ۳- اکنون می بایست گزینه Restrictions را انتخاب کنید.

گام۴- در صفحه پیش رو، گزینه Enable Restrictions را انتخاب کنید.
گام۵- پسورد منتخب که می خواهید روی برنامه‌ها یا بازی‌های مورد نظر قرار دهید را وارد کنید. توجه کنید که این رمز با رمز اصلی گوشی شما متفاوت است و هیچ ربطی به آن ندارد؛ پس هر رمزی که مورد نظرتان است را وارد کنید. همچنین، توجه کنید که حتما این رمز را جایی یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید.
حالا لیست تعدادی از برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موجود روی گوشی خود را میبینید. این لیست گزینه‌های زیادی مثل Safari، Siri، دوربین(Camera) و گزینه‌های دیگر میشود.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

 

  1. ممکن است این مشکل به خاطر قدیمی بودن برنامه اینترنت دانلود منیجر باشد، پس اولین کاری که باید کرد این است که نسخه قدیمی را حذف و نسخه جدید را نصب کنید.
  2. شاید به خاطر تعارضی باشد که بین این برنامه و آنتی ویروس یا فایروال پیش آمده، در حالی که برنامه اینترنت دانلود منیجر به طور مستقیم به اینترنت متصل است اما آنتی ویروس یا فایروال مانع تکمیل فرایند دانلود شده ، حالا به هر دلیل امنیتی که باشد و یا اصلا از روی اشتباه ، بنابراین باید همیشه اینترنت دانلود منیجر را با run as admiistrator باز کنید تا مجوزها را به برنامه داده باشید. اگر مشکل رفع نشد ، آنتی ویروس یا فایروال را حذف و غیر فعال کنید سپس امتحان کرده ببینید آیا مشکل از آنتی ویروس بوده ، اگر چنین بود از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید.
  3. شاید این مشکل به خاطر درگیر شدن یک نرم افزاری با برنامه دانلود منیجر باشد بنابراین اگر هر برنامه ایی غیر از دانلود منیجر روی کامپیوتر دارید که برای دانلود از آن استفاده می کنید، حذف کرده و دوباره امتحان کنید.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

 آموزش ارسال اولین پیام در ایمو:imo-messenger

برای این منظور، پس از وارد شدن به صفحه اصلی ایمو، گزینه CONTACTS را از بالای صفحه انتخاب نموده تا به لیست مخاطبین خود وارد شوید. یکی از مخاطبین خود را انتخاب کرده و در صفحه چت با او، اقدام به نوشتن اولین پیام خود نمایید. در همین صفحه می توانید از طریق گزینه میکروفون که در پایین صفحه سمت راست قرار گرفته، اقدام به ضبط و ارسال صوت نموده و از طریق گزینه ارسال تصویر، تصاویری را برای فرد مورد نظر خود، ارسال نمایید. پس از ارسال پیام، تیک اول به معنی ارسال موفقیت آمیز پیام، تیک دوم به معنی رسیدن پیام به طرف مقابل و علامت دایره به معنی خوانده شدن پیام توسط گیرنده می باشد.

چگونگی برقراری تماس تصویری و صوتی درایمو: 

برای داشتن تماس تصویری و صوتی در ایمو ابتدا از طریق گزینه CONTACTS فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و در صفحه چت با او، گزینه تماس ویدیویی یا تماس صوتی را از بالای صفحه سمت راست انتخاب نمایید. پس از انتخاب هر کدام از این گزینه ها، اگر طرفی که در حال برقراری تماس با او هستید، تماس شما را قبول کند، شما قادر به برقراری تماس با وی خواهید بود.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

این روش علاوه بر باز کردن فایلهای rar برای باز کردن فایل های zip هم مورد استفاده قرار می گیرد، فایلهای حجیم توسط متد rar فشرده سازی می شوند و برای باز کردن این فایلها باید نرم افزار winrar را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

 

بعد از اینکه winrar را دانلود و از حالت فشرده خارج کردید برای باز کردن فایل های فشرده rar و یا حتی zip می توانید به طریق زیر عمل کنید.

 

روی فایل rar یا zip کلیک کنید بعدش روی گزینه extract here کلیک کنید و یا می توانید روی extract to کلیک کنید فرقش این دو گزینه در این است که اگر extract here رو بزنید اگه فایل مستقیم داخل پوشه rar گذاشته شده باشه شما دیگه پوشه ای نخواهید داشت و فایل مستقیم زیر فایل فشرده قرار میگیره ولی اگه گزینه extract to رو بزنید یک پوشه با همان نام کنار فایل فشرده تشکیل میشود. با کلیک روی هر کدام اگه فایل پسورد داشته باشد در خواست پسورد میده و شما با وارد کردن پسورد می توانید به محتوای فایل مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. به همین سادگی …

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

 گام اول: قرار دادن کامنت انگلیسی از سوی کاربران

 

یکی از راهکارهای معمول، این است که از فالوورهای خود بخواهید تا برای شما کامنت انگلیسی ارسال کنند. اگر هر یک از فالورهای شما ۵ کامنت انگلیسی قرار دهد، شما از ریپورت خارج می‌شوید و می‌توانید از امکانات اینستاگرام به‌صورت کامل استفاده کنید. در واقع با این روش به اینستاگرام ثابت می‌کنید که شما اسپم نیستید! به این منظور می‌توانید از تصاویر زیر به همراه یک پیام متنی استفاده کنید:

 

گام دوم: تغییر ایمیل و شماره تلفن اکانت خود

 

همچنین شما می توانید با تغییر ایمیل و شماره تلفن اکانت خود ریپورت اینستاگرام را رفع نمایید. به این منظور وارد پروفایل خود شوید و گزینه Edit your profile را انتخاب نمایید. حال در قسمت Private information می‌توانید شماره تلفن و ایمیل خود را ویرایش کنید. بعد از تغییر ایمیل یا شماره تلفن، پیامی حاوی یک لینک ارسال می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید.

 

گام سوم: عدم تکرار تخلف

 

در مدتی که ریپورت شده اید تماماً سعی کنید تخلف مرتکب شده و یا کارهایی که مخالف قانون اینستاگرام است را، انجام ندهید.

 

گام چهارم: تماس با پشتیبان اینستاگرام

 

درصورتی‌که راه‌های بالا مشکل شمارا حل نکردند، می‌توانید با استفاده از ایمیل زیر با پشتیبانی اینستاگرام تماس حاصل فرمایید و از آن‌ها بخواهید که اکانت شما را از ریپورت خارج کنند.

ایمیل اینستاگرام: Info@Instagram.com

برای محتوای ایمیل می‌توانید از متن زیر استفاده کنید.

 

Hi, There Is some problem with my Instagram account

someone reports Me As a spammer wrongly And i found an unfair limitation on my account

Would you please fix problem

My UserName: Your usernam

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

۱ – از کتابخانه های محلی یا کتابفروشی های آنلاین، کتاب داستان یا مجله انگلیسی کودکان بخرید!دقت کنید که کودکان عاشق این هستند که زمان مطالعه‌ی خود را باکسی به اشتراک بگذارند و بدون در نظر گرفتن زبان،آن‌ها همیشه زمانی را که با شما برای خواندن کتاب گذراندند را به خاطر دارند.تلاش کنید کتاب‌هایی با تصویرسازی خوب پیدا کنید. با فرزندتان تصاویر را تماشا کنید و به چیزهایی که از قبل به زبان انگلیسی می‌شناختند اشاره کنید.برای شخصیت‌های مختلف از صداهای مختلف استفاده کنید.اگر فرزندتان داستان مورد علاقه‌ای به زبان انگلیسی دارد،او را تشویق کنید که نقش شخصیت‌های مختلف را بازی کند.به او کمک کنید تا با استفاده از تخیل خودش،داستان یا پایان آن را تغییر دهد. 
۲- از عروسک های مورد علاقه کودکان استفاده کنید.کودکان عاشق عروسک‌ها هستند و بازی‌های عروسکی برای مهارت‌های حرکتی عالی هستند.شما می‌توانید با استفاده از بازی با عروسک یا کل بدن یا ایجاد یک تئاتر عروسکی با استفاده از جعبه و عروسک‌های دستی(عروسک‌هایی که با استفاده از دست یا انگشت حرکت می‌کنند) اجرا کنید.عروسک‌های دستی هنگام آواز خواندن نیز بسیار سرگرم کننده‌اند.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

۱- یک هدف تعیین کنید

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید اسپانیایی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان اسپانیایی عبارتند از:
توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویستوانایی گفتگو با یک دوست اسپانیایی زبانسفر به کشورهای خارجی بعنوان توریستاین مطلب به شما کمک می کند تا هدف تان را بهتر پیدا کنید (کلیک کنید)بسیاری از اهداف دیگر نیز هستند که می توانید انتخاب کنید، بنابراین یکی از آنها که برای شما اهمیت دارد؛ انتخاب نمایید. هدف تان را روی یک کاغذ سفید A3 بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.
۲- به این روش مرور کنیدبهترین روش یادگیری زبان اسپانیایی این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.
۳- تصمیم بگیرید که از چه ابزاری استفاده می کنید

گام بعدی شما این است که ابزارهایی را که به شما کمک می کند که چگونه اسپانیایی را مطالعه کنید؛ انتخاب کنید. در ادامه ۵ تا از متداول ترین منابع یادگیری زبان اسپانیایی آورده شده است. برای هر یک، ما خلاصه ای از آنچه که هست، و همچنین جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کرده ایم. در طول یادگیری و مطالعه؛ شما به احتمال زیاد از بیش از یک ابزار استفاده می کنید، حتی ممکن است از تمام شش ابزارتان استفاده کنید.
نرم افزار های خودآموزگزینه دیگری برای یادگیری زبان، برنامه های خودآموز مانند رزتا استون و دولینگو است. این نرم افزار ها به شما برنامه های درسی و ساختاری برای پیروی می دهد؛ اما آنها معلمی ندارند که آنها را هدایت کند. این راه ارزان تر است و به شما اجازه می دهد هر جایی که می خواهید زبان بخوانید.

ادامه مطلب...

  • سنا کبیری
  • ۰
  • ۰

۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان فرانسه چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

 

۲- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان فرانسه تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت فرانسه گوش کنید و ۲ ساعت متن های فرانسوی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

 

۳- زمان بندی درست مطالعه

اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید

پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.

بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!

پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

۴- استفاده از موسیقی های مخصوص

تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

ادامه مطلب...

 

  • سنا کبیری