technologyA

علم و فناوری

technologyA

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

عبارت منظم در زبان برنامه نویسی متن خاصی است که برای توصیف الگوی جستجو استفاده می شود. برای استخراج اطلاعات از متن مانند کد ، فایل ها ، گزارش ها ، صفحات گسترده یا حتی اسناد بسیار مفید است.

در عبارت منظم اولین چیزی که باید بفهمیم این است که همه چیز کاراکتر است و ما در حال نوشتن الگوهایی برای مطابقت با دنباله خاصی از کاراکترها به عنوان رشته می باشیم. حروف لاتین یا اسکی موارد روی صفحه کلیدند و از یونیکد برای مطابقت با متن خارجی استفاده می شود که شامل ارقام و علائم نگارشی و همه کاراکتر های خاص مانند $ # @ ! ٪ و غیره است.

به عنوان مثال ، یک عبارت منظم می تواند به برنامه بگوید که متن خاصی را از رشته جستجو کند و سپس نتیجه را مطابق با آن چاپ کند. عبارت می تواند شامل موارد زیر باشد:

تطبیق متن

تکرار

شاخه ها

الگوی ترکیب و غیره

در پایتون ، یک عبارت منظم به عنوان RE(Res)، regexes یا regex pattern بیان می شود و از طریق ماژول re وارد می شود. پایتون از عبارت منظم از طریق کتابخانه پشتیبانی می کند. در پایتون عبارت منظم از چیزهای مختلفی مانند اصلاح کننده ها ، شناسه ها و کاراکتر های فضای سفید پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۵/۱۵
  • سنا کبیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی